テ・オリ・タヒチ・ヘレ福岡は、福岡市・北九州市を中心にレッスンを行うタヒチアンダンス専門スクールです。

タヒチ旅行 8日目 8 days of Tahiti trip

2014-05-10

タヒチ旅行8日目

今日は、タヒ10365841_618352154927104_4808587314947427885_nチで過ごす最後の日でした。締めくくりに行ったのは、ずっと行きたかったBeach Burgerと言うレストランです。このお店は、ハワイ本校講師 Mareva(マレヴァ)のお父さんが経営しているお店で、Papara(パパラ)という地域の端にあります。Papeete(パペーテ)から車で40分ぐらいかかります。マレヴァからお薦めしたもらった料理を頼み、そこでランチを取りました。お店の名前の通りハンバーガーも美味しいお店ですが、私達はタヒチアン料理を頂きました。とっても美味しかったです。

次に行ったのは、マレヴァのお薦めビーチの一つで、PK18と呼ばれるビーチです。ビーチへの入り口が狭く、見つけるのに少し苦労しました。ちょっと変わったビーチの435名前は、PK18地点にあるビーチなので、そう呼ばれています。タヒチ島のほとんどがブラックサンドビーチですが、このビーチはホワイトサンドです。広くて大きなビーチには、沢山の地元の人達がいました。人の多さは、タヒチで行ったビーチの中で一番多かったと思います。このビーチからは、Moorea(モーレア)島が見えます。島は確認できたものの、残念ながら、島に雲がうっすらかかっていて、はっきり見ることが出来ませんでした。

ビーチからホテルへ戻り、空港へ向かいました。空港は、これからタヒチに来る人を出迎える人達と、タヒチからハワイへ戻る人達で溢れていました。空港に1時間前に到着した私達が並んだのは、ハワイ行きの飛行機に乗るために、チェックインを待つ人々の列の一番後ろでした。チャックインを済ませ、飛行機に乗るまで10分ぐらいしかありませんでした。タヒチの空港には、自動チェックインの機会はありません。そのため、チェックインは全てカウンターで行っており、かなりの時間がかかるんです。皆さんも、タヒチから戻ってくる時は、気をつけて下さいね。

タヒチのお友達が迎えに来てくれて、シェルのレイをもらいました。色んなところに連れて行ってくれて本当にありがとう。また、会おうね!!

Today was last day in Tahiti.Finally we went to restaurant,Beach Burger.The restaurant is managed by Mareva’s dad and located end of Papara.It has nice burger but we had some Tahitian food that Mareva recommended there and they were so good.

After we had lunch,we went to PK18 beach.Most of beaches in Tahiti are black sand beach but the beach is white sand beach.It is located point PK18.That’s why,local people call it PK18 beach.We are able to see Moorea from there,but the island was hidden by some clouds.There are a lot of people at the beach.It was first time to see lots of people at beaches in Tahiti.

We went back to a hotel to pick up luggage and headed to airport.There were a long line for checking in because the air port doesn’t have machines for it.Everybody has to check in at counter and it takes long time.We spent a long time to check in there and we didn’t have enough time to get on a air plain.

When we were at the air port,Our friend came to see off us and she gave shell leis to us.I was so glad.See you Brenda until we came back to Tahiti.

Thank you.

Copyright(c) 2018 Te Ori Tahiti Here Fukuoka All Rights Reserved.